adventure awaits!

Mijn eerste 2 weken in Bali!

Wow, alweer twee weken in Bali. De tijd is zo snel gegaan. En ook al ben ik hier nog maar twee weken het voelt als veel langer, je ziet ook zoveel en maakt ontzettend veel mee. Vliegen was geweldig. Hele nieuwe ervaring met alle witte wolken. En een bizar gevoel dat ik uit het vliegtuig stapte en dat je dan gewoon aan de andere kant van de wereld bent. Met ontzettend warm weer en uitzicht op de palmbomen! Echt het plaatje wat je in de vakantieboeken ziet. Uiteindelijk mijn taxichauffeur gevonden tussen de honderden mensen die allemaal naambordjes vasthadden en taxi chauffeurs waren en naar mn vrijwilligershuis gebracht. Waar ik pas midden in de nacht aankwam. Geen idee waar ik was maar de volgende ochtend een geweldig uitzicht had!

De eerste week had ik een oriëntatie week. Waar ik het land, de cultuur en de mensen wel beter heb leren kennen. Ik kreeg kook, cultuur en taallessen. Maar het duurt nog wel even voordat ik vloeiend Bahasa spreek. Echt ontzettend moeilijk, maar de lokale mensen waarderen het wel dat je het probeert. :) Ook ben ik naar de markt gegaan waar ze zoveel leuke spullen hebben! Ik vind het echt fantastisch en kan er uren rondlopen. Net als de monkey forest. Een natuurgebied waar allemaal aapjes vrij rondlopen. Wel een rare ervaring en er ging er zelf een op mn tas zitten! Ze lopen overal ook moeders met kleine baby aapjes.. super schattig!! We zijn ook nog naar de rijstvelden geweest. Was 4uur lopen maar het was het echt waard. Wat een uitzicht! En bij lokale mensen in de buurt hebben we een batik paint cursus gehad. Dat is een traditionele verfkunst en heel leuk om te doen. op vrijdag, de laatste dag van de oriëntatie week waren we naar de holy water Temple geweest. En daar hebben we een bloemenoffering gedaan en ook het gebed met het water. Onder elke fontein moest je een soort van ritueel doen. Was heel bijzonder om mee te maken. Echt iets wat je zonder lokale mensen als toerist nooit zou kunnen doen. Nu is mn geest en spirit weer helemaal 'clean'. :)

Deze week was mijn eerste week op de kleuterschool. De eerste dag had ik geen idee wat ik kon verwachten en was ook best zenuwachtig eerlijk gezegt. Ik werkte samen met Marissa. Een vrijwilliger uit Canada die er al 3 weken was die die wist hoe alles werkte en wat we moesten doen. Het is een hele kleine en ook best arme school als ik het vergelijk met de verhalen van de andere vrijwilligers in ons huis. Er zijn 2 klassen en beide geef ik les. De jongere klas zijn ongeveer 11 kinderen van 3/4 jaar en de oudere klas zijn er 19 van 5/6 jaar. Per dag verschilt het aantal kinderen maar ze zijn allemaal superlief en zijn blij dat je er bent. De oudere klas heeft zelf al reken en taal huiswerk! Echt apart, al op zo een jonge leeftijd. Maar ze zijn heel leergierig en ik vind het superleuk om ze les te geven. De lerares van de oudere klas spreekt een beetje engels maar de andere lerares niet. Het communiceren is daarom soms best moeilijk, maar we hebben ook een coördinator die het voor ons tijdens de lessen vertaald. Volgende week ben ik weer met een andere vrijwilliger omdat Marissa weg gaat, maar ik weet wat zij allemaal heeft gedaan dus kan ik daarmee verder gaan.

En er zijn nog veel meer dingen die ik heb gedaan, en meegemaakt. Net als het verkeer hier. Zo een chaos, alle scooters en auto's zijn overal. Maar je raakt er wel aan gewend. Net als het weer. Super warm, vraag me af waarom ik een jas heb meegenomen ;) maar de regenbuien zijn iets minder. Als je dan buiten bent ben je compleet doorweekt. Wat achteraf wel heel grappig is :) Ik hoop dat ik later weer een verhaaltje kan schrijven maar het in internet is niet altijd even goed hier..

Lieve groetjes,

Leonie

Reacties

Reacties

Ria Janse

Ha Leonie, wat leuk om mee te m
ogen lezen, en meekijken op fb! Ik vind dat je heel leuk vertelt, kan me voorstellen dat je kleuterjuf zou kunnen zijn!
Wat zie en beleef je een heleboel, fantastisch. Geniet ervan hoor, en ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal!

Janny Sweetman

Wat leuk om te lezen wat je daar allemaal beleefd,klinkt echt geweldig. Hoop dat je er enorm van geniet.
Groetjes, tante Janny. x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active